dimecres, 5 d’octubre del 2011

Centenari de Jovellanos. Mallorca, 2011.(en construcció)

I aquí a Mallorca alguns no volem deixar passar aquesta data històrica de la lluita per la llibertat de pensament i acció. Jovellanos va ser un eixemple que alguns volem imitar. Amb el risc d'acabar empressonats com ell.

Diumenge propassat me demaná la documentació la policia local de Palma de Mallorca i m'interrompiren una declamació poètica d'un fragment de La vida es sueño, de Calderon de la Barca, perquè suposadament molestava els clients de la marisqueria.

Gràcies, Alta Mar per la teua anotació. La seguim alerta.

Aquí anote la meua performance de La Vida es Sueño (diáleg entre Cotaldo i Clarín, Acte 2n) que estrene en Mallorca en el seu honor:


(Clotaldo amb veu greu i autoritària. Clarín, – més difícil – veu de buffó.)

CLOTALDO: A quien sabe discurrir,         2028
así, es bien que se prevenga
una estancia, donde tenga
harto lugar de argüir.
Éste es el que habéis de asir
y en ese cuarto encerrar.

CLARÍN: ¿Por qué a mí?

CLOTALDO: Porque ha de estar
guardado en prisión tan grave,
Clarín que secretos sabe,
donde no pueda sonar.

CLARÍN: ¿Yo, por dicha, solicito
dar muerte a mi padre? No.
¿Arrojé del balcón yo
al Icaro de poquito?
¿Yo muero ni resucito?
¿Yo sueño o duermo? ¿A qué fin
me encierran?

CLOTALDO: Eres Clarín.

CLARÍN: Pues ya digo que seré
corneta, y que callaré,
que es instrumento ruín.               2047.(1,159).

Bibliografía.-

-1.-De la Barca, Calderón, La vida es sueño, edición de Ciricaxco Morón, Cátedra, T CAL, Biblio Artesana, Palma de Mallorca.
 
En Busca de Goya, comente el retrato de Jovellanos per Goya.






Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada