diumenge, 4 d’abril del 2010

Avui m'han dit dictador!!

04/04/10.

Avui m'han dit dictador. Sí, així com sona. Dictador, per disposar de cincs minuts dels clients d'una bar i oferir-les una poesia, un monòleg, una petita actuació. Podría ser furtador, lladre per ser més exacts, per furtar cincs preciosos minuts de lleure i de tertúlia, - Guy de Maupassant diu que val més un bes furtat -. Però no, sóc dictador, perquè sense preguntar ningú entre en un bar i comence la meua performance. Hauria de cercar el consens, primer, opina el meu interlocutor. Hauria de preguntar primer, educadament, si als presents els agradarà o importunarà els cinc minuts de monòleg o poesia. Tanmateix no me va aclarar el meu interlocutor si hi és necesària la majoria absoluta o l'unanimitat per considerar aprovada la proposta.

Jo li vaig explicar que l'aprobació hi és implícita quan el públic mantén un respectuòs silenci durante l'actuació. I més definitivament al final, amb l'aplaudiment. I més encara si se rasca la butxaca amb monedes d'un i de dos euros. Però això no hi és suficient. Sóc un dictador, com els que entren oferint roses o metxeros. Quina òstia de dictadors!! No será que a algú li reventen els aplaudiments i els bons euros que arreplegue?

No diré pas el nom de l'establiment. Seria seguir-li el joc al reventador. És un local de bon cartell. Jo sóc un perfecte desconegut. Algú está interesat en que comence a despotricar i a crear-me antipaties. El deixem esperant, oi?.

Abans d'ahir, divendres, - estranya coincidència -, surgiren uns rebentadors en un dels restaurants que actue des de més temps. Posarem en marxa el plà B, amb més actuacions i els impresos. Tanmateix, en una cosa podria tindre raó hauria de tornar als locals cada quinze dies? Cinc minuts a la setmana pot resultar...pessat? Canya!! Hi ha locals que vaig tots els divendres i dissabte!! I estan encantats! Hi ha locals i locals, cert. Tots els locals no ténen el mateix públic, d'acord. Tots no valoren les mateixes coses, d'acord. En alguns pot resultar pessat una vegada a la setmana. Cinc minuts a la setmana? Canya!!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada